Til Sandhaug
Fra turen Sandhaug - Rauhelleren
Fottur

Turtips Sandhaug

Med Sandhaug som utgangspunkt kan du gå en rekke fine dagsturer i området - alt fra enkle, barnevennlige turer til krevende toppturer. ​​​​​​​I tillegg er hytta både et naturlig startsted og overnattingssted på en rundtur gjennom Hardangervidda. Her er noen av våre anbefalte turer.

Turtips

Skiturer til/via Sandhaug
To personer som går på fjellski Inspirasjon
Publisert: 29. februar 2024

Skiturer til/via Sandhaug

TIl og fra Sandhaug går det kvistede løyper i alle himmelretninger. Enten du vil gå videre innover vidda eller en kortere rundtur har du mange valg når du kommer til Sandhaug

Inspirasjon
Publisert: 04. august 2023

Fiske på Sandhaug
Reportasjetur over Hardangervidda i forbindele med jubileumsbok. Turgåer fisker ved vannet nedenfor Litlos turisthytte. Artikkel
Publisert: 04. august 2023

Fiske på Sandhaug

Turmuligheter

Her midt på Hardangervidda er Hårteigen veiviseren mot vest, Gaustatoppen mot sørøst og Hardangerjøkulen mot nord. Den enorme vidda lokker med bred horisont, blomsterflora og følelsen av uendelighet. Har du lyst på ein fjelltur og ikke ønsker å gå frå hytte til hytte, da er Sandhaug plassen for deg. Her er knutepunktet for mange av de t-merkede rutene. Det er et lett terreng for liten og stor. Her kan du gå mange fine dagsturer og du kan slappe av ved hytteveggen. Liker du å fiske, kan du prøve lykken med fiske/isfiske på lågen.

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem