Til DNT.no forside
Hardangervidda. Sandhaug og Rauhelleren.

Slik kommer du deg til Sandhaug

Sandhaug ligger midt på Hardangervidda og hit kommer du enten til fots eller på ski. Det er ikke bilvei frem til hytta.

Publisert: 04. august 2023
DNTs tilbud

Sommerstid

• Med bil: Bil opp Hallingdal, forbi Geilo og langs Rv 7 til Dyranut og derfra ca 10 km til parkering ved Tinnhølen. Fottur inn til Sandhaug tar ca 3 timer.
  • Med kollektivt:
    • Fra Oslo:Alternativt kan du ta tog til Geilo og buss videre til Dyranut.
    • Vestfra: Kommer du vestfra, kan du ta buss fra Voss eller Odda til Dyranut. Herfra er det 1 times tur inn til Bjoreidalshytta - og herfra til Sandhaug ytterligere 5 timer.
    • Buss fra Geilo/Odda til Dyranut/Maurset: Se Hardangerfjord

På hesteryggen fra Tinnhølen til Sandhaug?

Om sommeren arrangerer vi rideturer - en "pakke" som inkluderer hest tur/retur Tinnhølen - Sandhaug og to/tre døgn med full pensjon på hytta.
Les mer og bestill

Vinterstid

Det går buss fra Voss via Brimnes til Maurset. Du kan også benytte eskpressbuss Oslo - Bergen via Brimnes. Fra Dyranut er det kvistet rute 24 km til Sandhaug. Øst for Maurset er det kvistet rute til Sandhaug, ca 30 km.

Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem